Thursday 29 September 2011

0 II



"Just bring me to anywhere
 Just tell me anything
 then i can see, know


 quiet is beauty
 so when you like letter L
 then i like letter M
 different is creative"




Kosong lagi? Err mungkin ini dari aspek sosial dan geografi. Kalau nak diikutkan ilmu pun still kosong lagi walaupun dah belajar setakat diploma. Aku amat bersetuju dan yakin dengan kata-kata ni "Belajar tinggi mana pun tak kan menjanjikan masa depan yang bagus." Benda ni sebenarnya dah ditulis sejak kita azali lagi. Masing-masing ada rezeki sendiri. Cuma kita saje yang tak boleh duduk diam goyang kaki hisap rokok minum kopi tunggu rezeki tu turun macam hujan.

Ada yang setakat SPM dah jadi Manager.
Ada yang setakat PMR dah bukak workshop sendiri.
Ada yang tak pandai menulis tapi dalam poket berbilion-bilion.

Ada yang Ijazah Sarjana Muda dah berniaga burger.  

So kita tak boleh nak mengharapkan sijil tu semata-mata. Sebenarnya semua orang boleh hidup kalau dia tak belajar sekali pun. Mungkin mereka boleh berjaya dengan pengalaman yang mereka kumpul sedikit demi sedikit. Then bila dah jadi bukit tu yang buatkan mereka rasa mereka boleh maju. Setiap manusia tidak sama. Lain-lain kepala, lain-lain peristiwa.

Kalau bercakap tentang ilmu memang aku kosong lagi. Terlalu banyak. Ilmu Allah tu terlalu luas. So aku suka cakap diri aku ni bodoh. Sebab bila aku bodoh, orang lain akan beritahu. Dan selepas-selepas itu mungkin aku akan tahu bila orang lain bertanya. Then aku akan beritahu semula. Simple kan? Recycle of Knowledge.

"Act dumb and you'll learn more.". 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! :)