Friday, 28 June 2013

Tuesday, 25 June 2013

Asap

Kasihan kau matahari
garangmu telah pudar
kami orang-orang bumi sesak
asap dari semalam belum hilang
kami menyalahkan kawan
kawan menyalahkan kawan

bukankah ianya dari Tuhan?
sayang mata sedar dan akalnya tidur
mungkin belum segagah tsunami
sekadar jerebu yang tumpang hari

Hujan pasti merajuk
lama tak menyapa
mungkin dendam dulu masih terpendam..

Monday, 17 June 2013

Asmidar

Aku dapat rasa ada orang dalam industri muzik ni yang karakter dan vokalnya unik berbanding wanita-wanita lain. Ada orang cakap macam bjork. Macam Saloma pun ada. Yup! Memang betul.

Sunday, 16 June 2013

Bagaimanakah?

orang yang tangan kirinya menggenggam ilmu namun tangan kanannya menerima maksiat.

Bagaimanakah?

Dikatakan punya jiwa kebebasan
juga kudrat kebenaran
namun hatinya sentiasa berbolak-balik

Bagaimanakah?

Benarlah, adakalanya musuh itu adalah diri kau sendiri dan kau meredhainya.

Saturday, 8 June 2013

Tiket

Makkah
Iceland
Kelantan
Aceh

Kawan, belikan aku tiket ke sana. :)

Thursday, 6 June 2013

Misi

Manusia itu hakikatnya sedang berperang. Ianya seboleh-bolehnya mahu merapati makhluk nur itu namun terus-terusan dihalang makhluk api. Lebih menyedihkan apabila matanya langsung di hijab melihat cahaya. Hati itu sudah seperti dalam gua.

Wednesday, 5 June 2013

3 yang terakhir

Satu,
biarlah hujan membasahi bumi
kerana ketika itu payung tersedia selalu
kau cuma tinggal katakan romantik

Dua,
sabarlah walau susah terlelap
kerana yang menyusul nanti rindumu
suara dulu tak kan lagi melagu

Tiga,
gembiralah seperti kanak-kanak
kasihmu tak kan pernah haus
semudah janji dileburkan air mata
anggap saja aku plastik.

Monday, 3 June 2013

Seksa

Mereka terlalu takutkan kami orang-orang berhalkum tak memandang mereka. Lalu mereka sering menanggalkan mahkota yang sepatutnya disarungkan. Maka tak hairanlah di akhir zaman nanti mereka terus bertelanjang.

kami lebih suka orang yang mahkotanya diniqabkan. Hijab itu cuma terbuka pada yang layak.

Sunday, 2 June 2013

Aku belum mulakan

Tahniah saudara Nik sebab menggunakan kartun saudara bergandingan dengan hadis-hadis nabi Muhammad s.a.w Itu saja telah menggembirakan hati kecil ini.

Orang yang berbakat dalam bidang seni tak kisah lah dari bidang apa aku mohon agar korang guna bakat tu di jalan yang lurus. Dari mana datangnya bakat tu? (Korang pun tahu jawapannya)

Saturday, 1 June 2013

Jangan ikut aku. Aku juga sedang diuji.

Maaflah. Aku hairan bila kau lagaknya bertaraf doktor tentang setiap inci buatan manusia itu sendiri. Sedangkan masih bersekolah tadika dalam mengenal apa itu matahari dan 7 lapis langit.