Tuesday 29 October 2013

Tentang-tentang

Kawan, jahat ke aku kalau aku dengar balik lagu-lagu Kurt Cobain? Aku harap kau bersangka baik. Haha.

Smells like teen spirit!!!

Percayalah. Setiap perkara ada pro kontra nya. Even Malaysia ada BN dan PR. Amerika ada Demokrat dan Republikan. Manusia ada tangan kanan dan kiri. Mana ada orang cebok pakai tangan kanan. (mungkin ada, tapi atas sebab-sebab khusus). Islam mengajar kita untuk redha dan sabar atas segala perkara yang berlaku. Seperti kata Ustaz Pahrol, manusia yang sedang diuji itu sedang dididik oleh Tuhan.

Miskin diuji. Kaya diuji. Mana manusia yang tak diuji?

Kita kena kurangkan rasa selesa di dunia ni. Mari sama-sama membina rumah yang lebih selesa di sana. Hidup kat sini sementara. Hidup kat sana sampai bila-bila. Aku harap kita ada rasa takut dengan segala yang kita miliki hari ini walaupun aku tahu kita boleh jadi kucing kehilangan anak jika salah satu benda atau orang yang kita sayang hilang dari pandangan.

Semuanya pinjaman dari Tuhan. Contoh paling mudah oksigen.

Kawan, sebenarnya aku nak tulis pasal benda lain. Alih-alih lain pulak yang aku tulis ya. Haha. Tentang penipuan global.

Cubalah dengarkan dulu lagu 'TENTANG-TENTANG' dari Butterfingers.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! :)