Saturday 12 October 2013

Bahagia

Aku adalah Abdullah..

Kalau boleh aku akan elakkan blog ni jadi diari. Ada orang yang gemar update apa yang mereka sedang buat, perasaan mereka atau apa-apa je la. Entah. Aku bukan jenis orang yang macam tu. So kalau kawan-kawan aku akan update status yang dia orang sedang minum teh tarik atau baru sampai di Melaka contohnya, aku lebih suka diam. Orang lain takkan tahu apa perasaan aku or di mana aku pada masa tu.

Escape in silence...

Kawan, aku tak ada idea nak menulis apa sebenarnya. Cuma aku ada satu perkara yang baru-baru ini macam motivate hidup aku bila time aku keseorangan. Kadang-kadang keseorangan itu akan memaksa kita berfikir. Sebenarnya kita juga boleh pasang angan-angan time tu. Cuma angan-angan tu macam buang masa. 

Aku ni menumpang di dunia ni. Aku juga menumpang jasad. Aku kini berada di atas jambatan. Aku boleh menyanyangi sesuatu atau seseorang tetapi aku kena bersedia untuk menghadapi kehilangannya suatu hari nanti. Bahagia bagi aku bukan kaya. Bahagia adalah hati aku tenang. Tenang dan damai sehingga dapat merasakan angin mengirim upah buat lelah atau langit melakar warna-warni mukaddimah jannah.

Kawan, aku adalah Abdullah. Umat Muhammad S.A.W

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! :)