Saturday 26 October 2013

Pahit dan masam manis

Aku rasa kau benar-benar telah hilang dalam hidupku. Benar, aku tunggu sesuatu yang sekadar boleh memaafkan sejarah lampau. Atau mungkin dapat menyegarkan senyumanku bila berhadapan dengan yang lain. Apakah aku saja yang berusaha menghitung hari saban tahun untuk hari yang istimewa itu. Aku rasa kau kan tersenyum mengiyakan. Silap! Kau barangkali ketawa besar. Baiklah,

Selamat jalan sejarah 2008!

Sila tafsir rangkap di atas mengikut pengalaman masing-masing. Aku just masak. Korang yang rasa.

So macam mana dengan bajet 2014? Korang berpuas hati tak? Aku takut nak komen banyak sebab ilmu ciput bab-bab ni. Tapi cuba adaptasikan dengan life kita sekarang ni.

Paling melucukan bila PM kata subsidi gula dikurangkan atas faktor kesihatan. Nak cegah penyakit 3 beradik tu. Haha. PM sendiri jelas tersenyum bila mengumumkan benda ni. Aku pun senyum jela. Senyum sebab memikirkan harga kuih donat dan keria nanti. Apakah harganya sedikit berbeza dengan kuih-kuih lain nanti. Haha. Takdela. Banyak efeknya nanti. Just fikiran aku yang gila-gila pasal gula ni.

Tapi yang jelas GST yang akan dilaksankan Apr 2015 nanti menekan orang bergaji rendah macam aku.

Orang kaya makin kaya, orang miskin makin miskin!! Yeahhhh...

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! :)