Thursday 24 October 2013

23 years

Hey dude. This is still me. Writing what he had in his mind.

23 years!

Biarlah aku cakap melayu. Untuk mat salleh yang secara tak sengaja ter'click' page ni korang just baca ayat intro jela ye. Haha

23 tahun di muka bumi apa yang korang rasa? Erghh. Sedar tak sedar cepat benar aku tua. Atau orang selalu kata cepat benar masa berlalu. Kenapa masa tu terasa cepat?? Sebab masa yang ada tak dihargai. Then kenapa tak hargai??

Lalai. Aku pun sama. Masa tu kalau betul-betul kita jaga dan manfaatkan insyaallah tak kan terasa cepat atau lambat. Dalam proses menjinakkan masa itu kita kena tahu apa gunanya masa.

Sila baca surah al-Asr.

Kawan, aku seboleh mungkin mencuba untuk jadi orang baik. Benar, dalam diri kita ada Hyde dan Jekyll. Dan lebih menakutkan lagi ada Raqib dan Atid. Tak ada setiap perbuatan pun yang tak kan dikira di akhirat kelak. Memanglah di dunia makhluk spesismu yang lain tak peduli. Tapi akhirat adalah hari aku, family aku, kawan-kawan aku dan semua manusia yang aku kenal atau tak menghadap raja segala raja. Allah. Aku kenal Thom Yorke. Tapi dia tak kenal aku. Dia juga akan menghadap Allah suatu hari nanti.

Aku menulis ni dalam keadaan aku bosan di tempat kerja ni. Tak banyak kerja. Aku takut rezeki aku tak berkat.

Selamat Hari Lahir Aku!
Terima kasih mak kerana melahirkan dan membesarkan aku.. Aku doakan syurga untuk mak ayah..

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! :)