Saturday 21 January 2012

Pencuci muka mereka berkesan!

Erk apa hal plak nak cerita bab-bab kecantikan perempuan ni. Woi takde masa la aku nak bincang benda-benda remeh ni.

Maksud aku simple je. Kau pernah kan tengok seseorang tu cantik mukanya? Berseri-seri. Tak berminyak. Takde jerawat. Hmm. Kadang-kadang orang yang tengok tu pun rasa hairan dan rasa cemburu dengan kecantikan tu. So antara persoalan yang timbul ialah pencuci apa yang mereka pakai ye? 

Even aku yang tengok sendiri pun rasa macam......................Tak terkata aku dibuatnya. Bukan apa. Sejuk mata memandang. Senang hati memandang. Tapi takdela dalam kepala aku ni persoalan pencuci muka. Hehe. Cuma yang aku dapat teka dari pandangan pertama adalah mereka ni kelompok yang berpegang kuat pada pendiriannya. Agamanya. 

Bagi aku macam ada malaikat yang menjaga dari setiap sisi. Susah nak datang dekat. Jujur aku cakap mereka ni semua cantik. Tapi mungkin aku tahu jawapannya. Jawapan kepada pencuci muka tadi la. Erk takde la aku tanya direct tuan punya badan tu. Tapi aku tanya buku, hati dan kesimpulan-kesimpulan hidup aku sebagai muslim. 

Maybe air wuduk yang membasahkan anggota wuduk telah menyebabkan anggota wuduk tersebut tawaduk. Patuh pada tuhan yang memerintahkan wuduk. Subhanallah.

Post sebegini mungkin akan ada sambungannya lagi. Tetapi dengan tajuk yang berlainan la. Bergantung kepada pengalaman aku merasai moment-moment penting sebegini. Tak begitu selamat sejahtera ke atas kamu?


Sungguhla. Kalau kau dapat lihat wajah-wajah bidadari ni pasti kau disumpah malu untuk melihat buat kali kedua.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! :)