Friday 20 January 2012

Abnormal

Perkataan ni sering buat aku runsing. Macam penyakit pun ada. Ada waktu-waktu tertentu dia akan singgah kat kepala. Dalam kepala tu pulak dia akan proses maklumat-maklumat yang entah dari mana datangnya sehinggalah tanda soal keluar. Bertanya.

"Di saat orang lain sibuk membeli emas aku duduk diam. Dengan hanya memerhati aku rasa macam lebih selamat. Aku tak berminat untuk berebut mendapatkan emas tu kalau diberikan free sekalipun. Sebaliknya kalau ada apek yang jual besi kat kaki lima tu aku lebih berminat untuk ambik tahu. Even dia tak panggil aku sekalipun. Takde lah aku tergopoh-gapah untuk tengok besi tu. Aku masih berjalan perlahan. Cuma tula aku senang sekali untuk senyum pada besi-besi apek tu walaupun banyak yang dah karat berbanding emas yang elok tadi."

Aku malas nak tulis panjang-panjang tentang post ni. Kalau aku berterus-terang bererti aku menceritakan hal personal aku. So aku buatkan kiasan. Err mungkin kau pening kan? Satu kisah yang weirdo. It's ok.


Baca sambil dengar lagu Radiohead-Creep. Mungkin kau mengerti maksud aku.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! :)