Thursday 7 November 2013

Gagak

Aku pun tak tahu sampai bila telinga aku ni betah melayan kebisingan melayu butterfingers ni. Tapi aku rasa itu lebih baik kalau nak dibandingkan dengan keangkuhan orang-orang kota ni. Aku rasa gagak yang berak merata ni seakan simbolik meludah pada baju-baju mahal tu.

Orang-orang kota!
kalau engkau kenal aku
kau tak teragak biarkan aku mati sendirian di jalanan

Gagak yang jahat!
berak tak pilih tempat
tapi lebih elok dari kalian mengumpat

Bebas nyanyian butterfingers ni tak habis-habis hasut aku untuk lari dari realiti. Memang bebas bagi aku adalah aku main muzik balik. Dan aku cukup rindu zaman aku dan kawan-kawan lain memasang cita-cita untuk main gig. Cita-cita tu klimaks pada tahun 2010.

Setengah jam pun berlalu..

Kawan, jangan harap pada manusia. Harap pada Tuhan. Manusia tak sempurna untuk dijadikan harapan. Kau kan sedih bila terlalu berharap..

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! :)