Friday 15 August 2014

Jumaat paling best!

Hari ini hari jumaat. Maka, spesis manusia yang berhalkum sudah pastinya berada di masjid. Boleh la aku katakan yang 'TIDORIsM' adalah penyakit yg cepat menular pada penghulu hari ni.

Aku menyapu pandang  rata-rata tubuh dan wajah jemaah yang telah diam atau sedang qiam ketika ini. Seronok melihat orang yang betul-betul nampak malaikat yang sedang berdiri di depan mimbar. Dan lebih penting diperhati Tuhan sekalian alam.

Kalau boleh aku nak teriak masa ni "SELAMAT HARI JUMAAT!!!!".

Dan waktu berjalan...
Khatib membaca teks.

Dan sementara aku berperang dengan penyakit yang cepat merebak tu aku dipaksa bersangka baik bagi seseorang yang tengah khusyuk pada ketika ini.

Khusyuk bermain CANDY CRUSH!!!!

What!???

OK.

Sekian, teknologi membunuh kita luar dan dalam.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! :)