Friday 11 July 2014

Kisah hairan

Mengantuk.. Tapi dengan izin Tuhan masih berpeluang untuk memeluk bantal di atas tilam empuk setibanya di rumah nanti. Apa yang berlaku pada diri aku jauh berbeza dengan kawanku.

Kawanku telah terbakar jasadnya sewaktu melarikan diri dari maut. Maut yang menjadi mainan ruji zionis israel. Kawanku hancur terburai kepalanya saat menikmati kurma pertama pada hari puasa yang entah keberapa. Kawanku tak punya nikmat menghitung detik-detik kemenangan.

Aku masih bernafas.. Aku cuba lagi bernafas untuk menikmati hidup. Dengan izin Tuhan, takdir kawanku kusaksikan sendiri. Takdir yang membuatkan orang-orang hidup bergenang air mata.

Allahuakbar!

Aku sedih. Bahkan cukup kesal dengan orang-orang hidup yang masih menyumbang usaha meruntuhkan al-aqsa. Mereka secara tak langsung telah menjadi peluru zionis yang menembak kejam kawanku.
Walau bagaimanapun orang-orang ini adalah muslim.

Hairan
masih berselera pada Mcd
masih hangat kopi starbuck di tangan
Aku hairan. Mereka tak hairan.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! :)