Thursday 21 February 2013

Aku orang bebas

Setelah Allah dan rasul-Nya, ibuku. Ibuku. Ibuku. Setelah ibu baru kamu.

Aku orang bebas. Boleh jadi aku tak suka subjek undang-undang. Aku cuma berharap hudud wujud di tanah air ku. Bebas rokok, bebas korupsi, bebas zina dan bebaslah segalanya yang jahat-jahat.

Aku orang bebas. Tak berpendidikan tinggi. Tapi aku bebas bermuhasabah diri, mengukur baju sendiri dan membaca puisi-puisi Prof Lim.

Aku orang bebas. Bebas itu indah bila manusia sering husnuzhon pada saudaranya. Adakah mereka tak rasa nikmat bebas? Saudara yang menderma 20 sen di tabung masjid saja sudah jadi cerita hangat. Gila!

Kamu, aku ini orangnya bebas. Tapi dalam agamaku, aku tunduk patuh walau kadangkala terjatuh.

Buat perempuan masa hadapanku, mencintaimu kerana Allah.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! :)