Monday, 12 November 2012

Cinta

Jujur aku katakan yang aku dah takde ilham nak tulis lagu. Yes! Dulu aku tulis lagu pun pasal cinta. Ada la satu dua yang bukan. Now teringin sangat nak tulis lagu ketuhanan. Tapi tula ilham takde. Dah try pegang gitar and cuba cipta melodi. Tapi tak dapat jugak.

Apa yang aku kesalkan kat sini ialah banyak lagu-lagu baru kat radio yang sedap-sedap. Tapi tentang cinta, putus.cinta, puja gadis dll. Kalau la lagu tu tentang ketuhanan, masyaallah besar manfaatnya tu untuk orang-orang telinga muzik macam aku ni.

Bagi aku, jom buat pahala ajak orang ingat Tuhan and kat situ la kita alternate kan lirik. Lagu senang didengar kalau melodi sedap. Kalau melodi sedap inti pasal kecantikan gadis rugi sangat bagi aku.

Gadis akan mati but Allah abadi.

2 comments:

  1. lelaki akan mati but Allah abadi

    ok sila2 buatla lagu gitu...:) sy tunggu

    ReplyDelete

Assalamualaikum! :)